Ptáčkové naši bráškové
Ptáčkové naši bráškové
Byl název měsíčního projektu třídy 3. B. Ptáci jsou totiž nesmírně důležití pro naše životní prostředí a ekosystémy. Je třeba je chránit a vědět, jak jim můžeme pomáhat.
Projekt se prolínal celý březen různými vyučovacími předměty. V českém jazyce děti skládaly příběhy, v matematice vyhledávaly informace, v prvouce luštily křížovku, … a tak se hravou formou naučily určit deset, některé děti až 14 ptáčků. Ve třetí třídě jsme začali těmi v našem okolí nejznámějšími: vlaštovka, straka, kos, hrdlička, sýkora, špaček, stehlík, červenka, drozd, strakapoud, vrabec ... Nechybělo ani tvoření a aktivita pro spolužáky z 2. až 5. třídy. Pro ně jsme si připravili k Mezinárodnímu dni ptáků „kolíčkovou poznávačku“. Kdo z dětí poznal alespoň polovinu ptáků z nabídky, získal krásnou placku s ptáčkem na batůžek.
Věříme, že svoje získané vědomosti budeme ještě dál rozvíjet. Třeba zase příští rok, ve čtvrté třídě.
/DU/
Krátké příběhy na vylosované slovo z ptačí říše:
Budka (Klárka Konečná)
Byl jeden ptáček, který bydlel v budce. A ta budka visela na stromě. Měla hnědou barvu a bydlela v ní ptačí rodina. Maminka Elizabeth, tatínek Jirka, sestra Ája a bratr David. A všichni se měli moc rádi.
Kdákat (Adam Lejska)
Byla jednou jedna slepice, která neuměla kdákat, protože ji zaklel zlý kohout. Všichni se jí smáli. A tak byla hodně smutná. Jednou k ní přišel jiný kohout a políbil jí. Kletba se zlomila. A od té doby už kdákala a žila si spokojeně dokud neumřela. Konec.
Skořápka (Anežka Tihlaříková)
Bylo jednou jedno vajíčko a z toho vajíčka se vyklubal ptáček. A jak se klubal, tak se skořápka vajíčka rozbila. Ale ten ptáček neměl rodinu, měl jenom tu skořápku. Tak se v ní usadil. V tom se ukázala nějaká ptačice. Podívala se na osamělé ptáče ve skořápce a začala se o něj starat.