Školní družina
Výchovně vzdělávací činnost ve školní družině (dále ŠD) probíhá za poněkud odlišných podmínek než výchovně vzdělávací činnost při školním vyučování.
Obsahové zaměření činnosti v ŠD musí přihlížet ke stupni a míře únavy dětí z předchozího školního vyučování, jejich věku a individuálním potřebám. Je ovlivněno ročním obdobím, počasím, aktuální situaci apod. Jedná se o důležitou součást výchovně vzdělávacího dne dítěte, kdy u dítěte dojde ke změně činnosti školního učení na činnost zájmovou, rekreační a umožní dítěti odpočinek a relaxaci formou organizovaného zájmového vzdělávání zážitkovou formou.
Organizace
Děti mohou přicházet do ranní družiny, která je v provozu od 6:00 do 7:40 hod. Odpolední provoz školní družiny probíhá od 11:40-16:30 hod.
Děti jsou zařazovány až do 5 oddělení. Pro 4 oddělení máme speciální prostory, 5. oddělení využívá zvolenou kmenovou třídu. Pro jejich rozlišení jsme zvolili barvy. První oddělení školní družiny KOLORKA se nachází v přízemí základní školy v průchozí zóně mezi starou budovou a novou přístavbou. Pro svou činnost využívá dvě propojené místnosti. Další tři oddělení družin tj. II. oddělení ZELENÉ, III. oddělení ŽLUTÉ, IV. oddělení FIALOVÉ se nachází v nové přístavbě základní školy. V. oddělení nemá stabilně určené označení, volí si ho účastníci dle zájmu. Pro svou činnost využívá primárně určenou kmenovou třídu. Školní družiny využívají další prostory základní školy např. multifunkční sál, počítačovou učebnu, cvičnou kuchyňku, školní zahradu, průlezky v prostorách MŠ, hřiště, tělocvičnu a pracovní dílnu.
Zájmová činnost
Činnost ve školní družině je organizována dle ŠVP ŠD, Ročního plánu činnosti a aktuálních zájmů dětí a situace. Odpočinkové činnosti jsou zařazovány primárně po vyučování a obědě s cílem odstranit únavu a relaxace těla. V rámci těchto činností zařazujeme např. četbu, klidové aktivity, vyprávění, komunitní kruh, poslech aj. Rekreační činnosti zaměřené na regeneraci sil převážně aktivním odpočinkem, pohybovými a tanečními aktivitami, výtvarnými činnostmi, logickými, zábavnými, stolními a společenskými hrami. Zájmové a vzdělávací činnosti pro rozvoj seberealizace v oblasti sportovní, společenskovědní, environmentální, esteticko-výchovné, pracovně-technické aj.
Činnost školní družiny zajišťuje všestranný rozvoj dítěte zaměřený na bezpečné trávení volného času.